Dětský kolektiv přestává být dětským kolektivem, když nepracuje s dětmi nebo pro ně.
Jak to udělat, abychom měli dostatek dětí a děti měly zájem o práci v našem kolektivu?
Jak získat nové členy?
Pět kroků k získaní členů kolektivu:
1) Definujeme, jak přesně vypadá výsledek, který považujeme za úspěch.
2) Zhodnotíme, jaké další organizace podobného typu působí v našem regionu, kolik potenciálních členů je v oblasti naší působnosti a co jim můžeme nabídnout:
3) Koho chceme oslovit, jaká je cílová skupina našeho zaměření.
4) Jaká je dostupnost námi nabízeného programu (čas, prostor – vzdálenosti, peníze – finanční náročnost pro člena).
5) Jakou propagační kampaň zvolíme; při ní musíme brát v úvahu:
V propagační kampani platí:
Zviditelnění naší práce
Můžeme mít sebelepší a přitažlivější program, ale nepřiláká nám nové členy, pokud o něm nebudou vědět. Velmi málo kolektivů využívá k propagaci své práce regionální a celostátní tisk a ostatní média. Nedovedeme si představit, kolik práce pro nás udělá dobře zpracovaná a přitažlivá nástěnka umístěná ve výkladní skříni obchodu. Časopis kolektivu, kterým se děti chlubí ve třídě, také dokáže své. Dobře připravená akce kolektivu, přístupná veřejnosti, dokáže přímo divy.