Administrativa – to je příšerné slovo, strašák. Papíry a papírování, hodiny strávené suchou, nudnou a neubývající prací. Nebo jak to vlastně je?
Co všechno patří k povinné dokumentaci kolektivu?
Dokumentaci, kterou vedoucí kolektivu vede, můžeme rozdělit na dvě skupiny:
A) povinnou – ze zákona nebo pravidel sdružení
B) nepovinnou – pomocnou
Na prvním místě každý kolektiv, který má právní subjektivitu, musí vést hospodářskou dokumentaci. To znamená vést účetní doklady o svém hospodaření. Touto problematikou se zde zabývat nebudeme. Jednak je to téma velice obsáhlé a jednak by to ani nebylo účelné, protože každý právní subjekt má svého hospodáře. Nám bude stačit, když budeme vědět, že tato dokumentace je povinná – určená přímo zákonem.
Pro nás, kteří pracujeme přímo s dětmi, je důležitější vědět, jakou povinnou dokumentaci musíme vést my: