1) Jak dělíme styly výchovy?

a) autoritativní, byrokratický, demokratický

b) autoritativní, demokratický, liberální

c) autoritativní, liberální, statický

 

2) Co je to trest?

a) odplata za porušení zákazu

b) forma učení

c) to, co dítě jako trest prožívá

 

3) Jaká by měla být odměna?

a) úměrná výkonu

b) sladká

c) finanční

 

4) Co nepatří mezi metody výchovy?

a) didaktická hra

b) pochvala a trest

c) lhaní a přetvářka

 

5) Správný vedoucí musí být:

a) neústupně autoritativní

b) trpělivý, tolerantní a důsledný

c) milý, usměvavý, avšak nerozhodný

 

6) Názornost znamená:

a) nepřecházet z jednoho problému na jiný

b) spojit výklad s pomůckami, obrázky, příklady a přirovnáními

c) citový vztah k činnosti

 

7) Mezi základními zásadami pedagogické práce byste klidně mohli postrádat:

a) přiměřenost

b) individuální přístup

c) výbušnost, přehnanou emocionalitu

 

8) Čeho se musí vedoucí vyvarovat?

a) ničeho

b) lži a přetvářky, nespravedlivého rozhodnutí, nadržování svým oblíbencům

c) učit děti něco nového

 

9) Jak se nazývá metoda výchovy, kdy každé z dětí může říci svůj názor a pronést své návrhy a možná řešení?

a) diskuse                     

b) demonstrace                      

c) výklad

 

10) Věda o výchově a vzdělávání dospělých lidí, která respektuje zvláštnosti s tím spojené, se nazývá…

a) obecná pedagogika

b) pedagogická psychologie

c) andragogika

 

11) Sdělování, dorozumívání mezi lidmi se nazývá jedním slovem…

a) interakce

b) komunikace

c) stimulace

 

12) Celoživotní proces, v jehož průběhu si jedinec osvojuje specificky lidské formy chování a jednání, jazyk, poznatky, hodnoty, kulturu a začleňuje se tak díky tomu do společnosti, se nazývá...

a) vzdělávání

b) socializace

c) interakce

 

13) Při stanovení cíle výchovné práce se řídíme zásadami, mezi které nepatří:

a) jasné definování toho, čeho chceme dosáhnout a sestavení plánu

b) příprava taktiky a zvolení si adekvátních prostředků

c) motivace, ta není totiž potřebná

 

14) Pro jaký styl výchovy platí, že učitel/lektor/vychovatel využívá svoji přirozenou autoritu, k dětem se staví jako k partnerům, používá metodu práva většiny, o svých rozhodnutích diskutuje se členy kolektivu.

a) autoritativní

b) liberální

c) demokratický

 

15) Pro jaký styl výchovy platí, že učitel/lektor/vychovatel staví děti do role podřízených, vyžaduje poslušnost a nerad připouští diskuze o svých rozhodnutích?

a) liberální

b) autoritativní

c) demokratický

 

16) Při trestání a odměňování nesmíme zapomenout na:

a) uložit trest snižující důstojnost dítěte

b) odložení odměny a trestu o jeden měsíc

c) jasné zdůvodnění příčiny odměny a trestu – dítě musí přesně vědět, za co je trestáno/odměňováno a proč

ŘEŠENÍ:

1) b, 2) c, 3) a, 4) c, 5) b, 6) b, 7) c, 8) b, 9) a, 10) c, 11) b, 12) b, 13) c, 14) c, 15) b, 16) c
 


Předchozí Následující