Řádné fungování KŠ vyžaduje, aby i v období mimo jeho aktivaci, byla jeho činnost podporována. Jedná se zejména o
Přípravou dokumentace krizového štábu se rozumí
nebo
Mezi předem zpracovávané dokumenty patří zejména Krizový plán ORP [6,49,53]. A dále pak dokumenty využívané při jeho zpracování, tj. např.:
Pozornost v rámci přípravy dokumentace pro KŠ nutno věnovat rovněž přípravě jednotných geografických podkladů,[1] a to jak v analogové, tak i v digitální formě. Přitom nutno brát ohled na státní mapová díla a další geografické produkty vytvářené pro zajišťování obrany státu. Např. KŠ obce by měl mít k disposici následující základní mapové podklady:
Výběr map vhodných měřítek bude záviset zejména na rozloze sledovaného správního území a požadované podrobnosti. Vše taky nutno dát do souladu s požadavky ostatních účastníků v systému řešení mimořádných a krizových situací.
[1] § 26a zákona č. 240/2000 Sb.
Dokumentaci o činnosti krizového štábu tvoří písemnosti zpracované po dobu aktivace krizového štábu při řešení mimořádné nebo krizové situace. Pro činnost krizového štábu obce je vhodné vést následující dokumenty:
Deník doručených a odeslaných zpráv
Deník doručených a odeslaných zpráv je dokument, který eviduje každou příchozí a odchozí zprávu určenou krizovému štábu jako celku, resp. jeho jednotlivým členům. Evidenční záznam obsahuje následující položky:
Příklad uspořádání evidenčního záznamu uvádí Tabulka 9.1.
Tabulka 9.1: Deník doručených a odeslaných zpráv krizového štábu obce
P.č. |
Přijetí zprávy | Předání zprávy | Poznámka | |||||||
Datum
dd.mm.rr |
Čas hh:mm | Odesilatel zprávy | Adresát zprávy | Obsah zprávy | Přijal (kdo) | Zpráva předána (komu) |
Datum dd.mm.rr |
Čas hh:mm | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
1 |
Deník doručených a odeslaných zpráv vede službu konající referent Sekretariátu KŠ.
Protokol o řešení mimořádné situace je základním dokumentem, který zaznamenává postup krizového štábu při řešení mimořádné situace. Jeho účelem je integrovat informace, které výmazným způsobem přispívají k získání uceleného přehledu o průběhu řešení nastalé mimořádné situace. Jednotlivé poznatky (výsledky analýzy obsahu zpráv, přijatá rozhodnutí a další) se zaznamenávají ve formě textové a grafické. Pro záznam textu je možné využít jednotného formuláře - viz Tabulka 9.2.
Tabulka č. 9.2: Vzor Protokolu o řešení mimořádné situace
List č.: | |||||
Protokolu o postupu krizového štábu obce …………… při řešení mimořádné situace | |||||
Číslo záznamu | Datum/Čas | Situace, události, opatření a záměry | Přílohy | Poznámka | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. |
Formulář standardizovaného hlášení je v Příloze 4.
Rozhodující opatření odezvy na vznik mimořádné situace v daném místě a opatření k ochraně obyvatelstva v postiženém území se mohou zaznamenat rovněž graficky do situační mapy.
Podkladem pro grafickou evidenci je základní mapová sada sestavená v rámci přípravy dokumentace krizového štábu, jak již bylo zmíněno v předchozím.
Základní mapová sada je doplněna o speciální mapové podklady, které se vztahují ke správnímu území, např. zóny havarijního plánování, mapy povodňových rizik, orientační plány a schémata vybraných bezpečnostně významných objektů apod.
Do situační mapy se zaznamenávají:
Při evidenci situace v jednotlivých postižených lokalitách se využívá taktických značek a grafických symbolů, které jsou součásti doporučeného Katalogu grafických značek.
Protože situační mapa se průběžně mění, pořizuje se k rozhodujícím opatřením odezvy na vznik mimořádné situace kopie situační mapy k danému časovému okamžiku, např. jejím ofotografováním.
[1] Pod pojmem bezpečnostně významné objekty rozumíme budovy, zařízení a plochy, jejichž provozování má vliv na zvyšování rizika v území - objekty R (Risk) nebo jeho eliminaci - objekty S (Safety).
Zápisy ze zasedání krizového štábu je integrující pojmenování pro soubor písemností, resp. audiozáznamů, vzniklých v souvislosti se zasedáním krizového štábu. Obsahuje zpravidla
Zápis ze zasedání krizového štábu zpravidla obsahuje:
Jednotlivé strany zápisu se opatří číslem stránky a počtem stran, které dokument obsahuje.
K zápisu se pro archivaci přikládá zvukový záznam z jednání a v kopii sada zpracovaných dokumentů projednávaných na zasedání krizového štábu. [1]
[1] Čl. 7 odst. 3 Směrnice [4]