Abychom se dokázali lépe orientovat zéjména u tabulek s větším počtem řádků, je dobré tabulku abecedně seřadit a to jak vzestupně, tedy od A do Z, tak i sestupně. Data lze řadit i podle číselných hodnot, opět od nejmenších po nějvětší a naopak.

 

  1. Klikněte na oblast s daty.
  2. V kartě Data ve skupině Seřadit a filtrovat klikněte na příkaz Seřadit.
  3. Zobrazí se okno Seřadit.
  4. V nabídce Seřadit podle vyberte sloupec, podle kterého chcete data řadit, například Příjmení. V položce Pořadí vyberte typ řazení, tedy vzestupné nebo sestupné. Pole Data obsahují záhlaví by mělo být automaticky označeno, pokud ne, tak jej označte, jinak by Excel zahrnul do řazení i buňky se záhlavím. Potvrďte tlačítkem OK.

Tlačítko Seřadit

Tlačítko Seřadit

Dialogové okno Seřadit

Dialogové okno Seřadit

Sloupec Příjmení podle abecedy

Sloupec Příjmení podle abecedy

Předchozí Následující