S každým otevřením Excelu se automaticky vytvoří i nový soubor, který se jmenuje Sešit1. Číslo za slovem Sešit je pořadové číslo nového dokumentu od okamžiku otevření Excelu. Můžeme mít rozpracovaný jeden dokument a přitom si otevřít další a pracovat na dvou zároveň. Ten druhý bude mít název Sešit2. Název dokumentu se zobrazuje na titulní liště Excelu. Na obrázku je příklad již čtvrtého nového dokumentu v pořadí.
Název dokumentu na titulní liště
Pokud potřebujeme pouze nový prázdný sešit, stačí kliknout na tlačítko Office, v nabídce na Nový a v otevřeném okně na první položku Prázdný sešit. Pro vytvoření nového prázdného dokumentu stačí také stisknout klávesovou zkratku Ctrl+N. Vzhledem k tomu, že vytváření nového dokumentu je poměrně častá operace v Excelu, doporučuje se přidat tlačítko Nový na panel Rychlý přístup (viz kapitola Jaké prvky obsahuje prostředí Excelu?).
Tlačítko Nový
Položka Nový v menu tlačítka Office
Dialogové okno Nový
Pro vytvoření nového souboru lze využít některé předdefinované šablony. Šablona je v podstatě již vytvořená tabulka, například faktura, účetní tabulka, různé seznamy, formuláře, kterou stačí doplnit vlastními údaji. Nemusíme se tedy zabývat tvorbou a grafickou úpravou nové tabulky. Šablona nám tak velmi ušetří práci.
Vytvoření nového dokumentu pomocí šablony
Váš prohlížeč nepodporuje Adobe Flash Player. Pro přehrávání Flash animací si stáhněte a nainstalujte Adobe Flash Player.